Peugeot wil miljoenen auto’s verkopen in China

Na Volkswagen, Ford, BMW, Opel en Volvo gaat ook Peugeot zich in de komende jaren volop op China richten. Het Franse automerk heeft daarvoor deze week een overeenkomst gesloten met de Chinese Changan Automotive Group. Peugeot verwacht daarmee de verkopen op de snelst groeiende automarkt ter wereld flink op te kunnen schroeven.

Peugeot had in China al een samenwerkingsovereenkomst met de Dongfeng Motor Group Co, maar door nu ook met Changan te gaan samenwerken hoopt het Franse automerk in 2020 tien procent van de Chinese automarkt in handen te hebben. Op dit moment is dat 3,5 procent, wat nog steeds goed is voor honderdduizenden auto’s per jaar. Zo werden er in de eerste vier maanden van dit jaar al 120.300 Peugeots aan Chinezen verkocht. Voor het hele jaar hopen de Fransen op zijn minst 400.000 auto’s in China aan de man te brengen.

China is sinds vorig jaar de grootste automarkt ter wereld. Sinds de westerse automarkt als gevolg van de crisis is ingezakt, zijn veel automerken China als het beloofde land gaan zien. Europese en Amerikaanse automerken doen er grote investeringen en vorig jaar werden er maar liefst ruim 13 miljoen nieuwe auto’s verkocht. Dat de markt blijft groeien blijkt wel uit de cijfers van maart dit jaar. Toen werden er 1,74 miljoen auto’s verkocht, wat een nieuw maandrecord betekende voor de Chinezen.

Lees ook:BMW richt pijlen op China en India
Lees ook:Elke Chinees een eigen (groene) auto
Lees ook:Een echte Chinese auto, de Volvo
Lees ook:Ook China krijgt uitleg van Toyota
Lees ook:Daimler helpt BYD met elektrische auto’s

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>